Var passar Zynga in?

by

Den mest uppenbara teknologiruschen just nu syns i värderingar av bolag som Apple, Google, Zynga, Facebook, GroupOn, LinkedIn m.fl. Hur passar de in i Singulariteten och är de något att satsa på?

Genom Apple har mannen på gatan (bokstavligen) fått tillgång till all världens kunskap, hela sin musiksamling och möjlighet att lyssna på och se det mesta övrigt som finns i musik- och filmväg. För femton år sedan hade man precis tagit de första trevande stegen inom World Wide Web och mobiltelefonbatterierna höll för mer än ett kvartslångt samtal och de var små nog för att du skulle orka hålla i telefonen under samtalet.

Sociala medier och kommunikationsmöjligheterna har vuxit nästan ofattbart mycket på 15 år, men hur ska vi som investerare dra nytta av det. Och ska vi ens försöka? Jag tror man ska släppa internetbubblan för den här gången och rikta blicken dit publiciteten ännu inte når: robotik, praktiska stamcellsapplikationer, genmodifierade bakterier, enkel nanoteknik (plättar, kolrör, solceller), områden som påverkar mat, energi, miljö(föroreningar) och vatten.

Etiketter:

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: